Tuesday 19 April 2016

Kegilaan terhadap Drama, Filem & Telenovela Luar Negara

Kegilaan saya terhadap Drama & Filem Luar Negara memang tak dapat disangkal lagi.. Terutamanya Korea, Jepun, Hong Kong, & Telenovela Mexico (Spanish)...

saya ingat lagi.. ianya berlaku pada zaman saya sekolah rendah .. sekitar tahun 1994 - tahun 1999.. sewaktu itu.. Arwah Wan yang amat saya cintai masih lagi ada.. hehheeh... betapa saya merindui arwah.. sebelum saya meneruskan ceritaku ini.. Jom sedekah Al-Fatihah buat nenekku yang tercinta..
Surah Al-fatihah Ayat 1- Ayat 6

tepat jer pukul 2, of cos saya & arwah dah tercongok depan tv.. ye la, drama febret kitaorang dah pun nak mula...Telenovela nie bertajuk Perla Negra (Black Pearl) yang dibintangi oleh  Silvia Navarro and Leonardo Garcia... memang best la citer nie... saya masa itu.. siap boleh belajar bahasa sepanyol lagi.. & banyak lagi citer Sepanyol yang saya tengok ... tapi yang masih diingati & berkesan di hati saya adalah citer nie.. dengan citer Rosalinda...hehehee.. Telenovela nie pun famous gak mase itu..☺☺

ti'amo - i love you
mi amor - sayang
por favor - tolong
Perla Negra - Black Pearl

Banyaklah lagi, tapi banyak dah lupa.. cumer ingat perkataan nie sbb watak utama Silvia & Leonardo sering cakap ayat nie..kihkihkih.. ☺tapi tak sangka juga aku masih ingat cerita nie sedangkan maser nie.. baru berumur 7 tahun...peace yooo..



Malah, ketika itu juga Siri TV: Drama Jepun seperti With Love (Yutaka Takenouchi & Norika Fujiwara),  Great Teacher Onizuka (GTO).. Ala yang dibintangi oleh Takeshi Sorimachi dan Nanako Matsushima...tersangatlah popular.. Long Vacation (Takuya Kimura & Tomoko Yamaguchi)..



Jika ditanya masihkah saya meminati Drama, Filem atau Telenovela tersebut... Of cos, ia benar-benar meninggalkan kesan yang mendalam kepada saya.. Sekian...

No comments:

Post a Comment