Friday 3 June 2016

DESCENDANTS OF THE SUN Review (PART ONE)






Selepas kegemilangan “My Love from the Stars” pada Dec 2013 - Feb 2014. Sekarang tiba pula masa kegemilangan “Descendants of the Sun” pada tahun 2016 ini. Sebagai seorang peminat fanatik Song Joong-Ki, peluang untuk melihat dia sekali lagi beraksi di tayangan layar Drama memang amat aku nantikan. Ini pula selepas pemergian beliau untuk menyertai latihan ketenteraan selama 2 tahun yang wajib dijalani oleh semua lelaki muda korea yang berumur 18 tahun hingga ke 35 tahun. https://en.wikipedia.org/wiki/Conscription_in_South_Korea

Ini membuatkan aku amat rindu padanya. Lakonan beliau yang sebelum ini di dalam Drama “Innocent Man” memang membuatkan aku jatuh cinta pada beliau. Malah, sikap beliau yang merendah diri, baik dan juga mempunyai rupa paras yang kacak amat membuatkan aku jatuh cinta pada beliau. Malah, gandingan beliau pada masa itu bersama Moon Chae-Won. Wah, aku bukan sahaja jatuh cinta pada beliau, aku juga jatuh cinta pada Moon Chae-Won. Dia sangat cantik dan ayu. Aku lihat dia dan Song Joong-Ki sangat sepadan. Ini membuatkan hati aku kurang berkenan atau berminat apabila dia digandingkan dengan Song Hye-Kyo. Memang dari dulu lagi apabila aku melihat dia berlakon di drama dan Filem Full House, Hotelier, MyGirl and I,That Winter, The Wind Blows dan banyak lagi, aku kurang meminati beliau. Aku tahu yang beliau sangat cantik dan menjadi kegilaan ramai lelaki di Korea mahupun di serata Negara lain. Tapi aku tetap tak menyukai beliau. Sebab apa, aku sendiri juga kurang pasti. Malah, aku lebih menyukai lakonan Son Ye Jin yang mempunyai rupa paras mirip seperti beliau. Maafkan saya Song Hye-Kyo, anda tidak termasuk dalam senarai saya.

Bersambung........

No comments:

Post a Comment