Sunday 23 November 2014

kehidupan????

malam ini sekali lagi aku berkarya.. apa itu kehidupan... ya sekali lagi.. kepala otak aku nie berpinar2.. pening rasanya bila memikirkan apa itu kehidupan buat aku.. buat sesiapa yang dah pun mula mengikuti aku.. terima kasih aku ucapkan.. kerna aku tau dari dulu hingga kini aku bukan seorang yang "famous" atau popular.. yang diikuti ramai orang di sekelilingnya... dalam keluarga aku adalah seorang yang tak suka bergaul.. dalam keluargalah..actually aku seseorang yang amat suka bergaul.. aku ingin tahu apa itu kehidupan sebenarnya.. dalam erti kata lain, aku ingin "enjoy" dalam hidup nie.. nak buat ape yang aku belum pernah buat.. petang tadi aku terdengar suara liyana samsuddin pelakon & penyanyi terkenal itu.. dia kata kita bebas untuk melakukan apa2 hobi sekalipun.. misalnya, seperti dia.. yang gemar memancing.. ini membuatkan aku tersedar.. betapa banyak benda.. HOBI.. yang teringin bukan2.. aku bercita2 nak buat..

senarai benda yang aku nak buat???
  • squash
  • badminton
  • pilates
  • jogging setiap pagi & hari minggu
  • kayuh basikal waktu lapang di taman2
  • aerobik
  • gym
  • belajar menari
  • seorang penulis
  • seorang wartawan/pengacara tv/pengacara radio
  • penulis novel/cerpen
Tapi korang tau tak, di kala kita kesusahan seperti ini, ada orang yang mudah mendapatkan ape2 pun yang mereka inginkan.. cemburunya aku.. mereka ada segalanya.. tapi mereka tak pernah bersyukur.. adakah aku juga tergolong antara golongan manusia/hambanya yang tak reti bersyukur atas segala nikmatNya.. yang aku nampak hanyalah kesenangan orang lain.. ye la mata kasarkan.. sedangkan kita tak akan pernah nampak atau buat2 tak nampak.. sebenarnya orang itu juga mengalami kesusahan tetapi mereka tak pernah tunjuk.. mereka sembunyi semuanya melalui senyuman manis mereka... dikala mereka menangis.. siapa yang tau kan3???

untuk makluman korang,ketika aku menulis ini, aku baru sahaja bangun dari tidur.. kau berkeruh dalam tidur .. bunyinya begitu keras.. dan membuat aku asyik terjaga.. bila mendengar keroh itu.. sebab aku pun malu pada diri sendiri.. ada ke patut anak dara tidur berkeruh begitu.. 

p/s: aku menghidapi batuk & selesema  yang teruk, hingga membuat pernafasan aku tersekat.. aku sukar nak bernafas... tekak rasa sangat gatal.. tak selesa...

dah hampir seminggu aku tak sihat.. bermula hari selasa 18/11/2014 hingga ke hari ini.. masih belum sembuh... dugaan.. huhuhuhu...

ALLAH sering menduga aku dikala ini, TERIMA KASIH YA ALLAH.. aku tau ketika bahagia menjengah aku .. pasti aku akan menghargai HARI BAHAGIA itu dengan penuh kesyukuran.. kerna kau sedar kita tak akan beroleh sesuatu KEJAYAAN mahupun KEGEMBIRAAN tanpa melalui hari susah.. kesedihan.. 

ape2 pun.. wish me luck everyone.. please FOLLOW ME... saya akan bersyukur sangat..

aja2x fighting.. semoga tangan saya akan terus menulis..

*diari seorang penulis berakhir untuk hari ini 

No comments:

Post a Comment