Saturday 22 November 2014

misi: mencari pekerjaan... untuk DUNIA & AKHIRAT


langkah2 mencari kerja?layakkah aku.. membincangkan topik ini...????
macam tak layak jer.. sebab aku pun masih / sedang mencari pekrjaan pada ketika ini.. hati ni.. dub dap dub dap.. kepala/ otak duk berpusing2.. cari idea.. macam mane la nak cari kerja... kat manelah nak cari kerja... huahuhahuahua... nak nangis pun.. air mata tak keluar dah.. dah kering.. hehhheheh...

status facebook aku malam ini:

Dugaan sekali lg menjengah aku.. Tapi kali nie aku tdk bisa meluahkan.. Sblm ini pasti lekas aku menceritakannya kpd sahabat2ku.. Tpi kini lidahku kelu.. Tak mampu berkata2..air mata juga tdk mampuku titiskan.. Yg mampu hanya meminta pertolongan dari-Nya.. Kerna aku tau dia lebih mengetahui dari sesiapa pn.. Cume kupinta.. Kau teguhkanlah iman..kau kuatkanlah semangat.. Semoga para sahabat & ahli keluarga trus & sering mendukung aku...
‪#‎countingdays‬
‪#‎Allah‬ ‪#‎bersamaku‬
— feeling thankful

pasti ramai orang tertanya2.. masalah ape yang menjengah aku.. ini bukan masalah.. ini DUGAAN.. untuk menguji keimanan, ketakwaan, kesabaran... & yang aku tau ALLAH yang kan aku.. jika tidak... pasti tidak aku diduga sebegini..

ape2 pun wat rilek.. wat peace sudah... Rezeki ada di mana2..
ALLAH tau ape yang terbaik buat kita.. sebagai manusia kita hanya mampu merancang.. DIA yang menentukan.. & perancangan-Nya adalah yang TERBAIK..

#Syukran #YALLAH #SUBHANALLAH
#pastiadahikmah
#tersembunyi


No comments:

Post a Comment