Saturday 22 November 2014

what is love all about???

aku sering.. bukan amat selalu memikirkan apa itu cinta.. ya betul aku dah pun berumur 27 tahun...tapi ape yang aku tau pasal cinta??bukanlah aku langsung tak pernah bercinta.. tapi sebenarnya aku belum pernah bercinta.. hahhaha.. lawak plak statement aku nie..

apa yang aku maksudkan adalah.. aku pernah bercinta.. tapi cinta monyet.. bercinta suka2.. tak jugak..aku sungguh2.. tapi semuanya berlaku ketika aku tak matang.. ketika aku tidak benar2 mengenali ape itu cinta...

sejak akhir2 ini cinta aku yg dahulu.. tiba2 menggapai aku lagi.. ape kes la aku nie.. nampak sangat one sided love.. tapi itu pun cintakan... walaupun hanya cinta di sebelah pihak.. yer betul.. aku tak pernah pun mengharapkan ape2 balasan dari dia.. tapi apabila melihat dia.. kau rase satu perasaan iaitu kesakitan.. kesakitan yang teramat sangat... yang sukar untuk aku luahkan dengan kata2.. ia dari dulu hingga kini.. aku bukan seorang yang pandai berkata2.. especially tentang hati & perasaan..

contoh paling mudah.. aku menyayangi keluarga aku.. teramat sangat.. ketika mereka sakit.. terluka.. aku juga yang merasakan kesakitannya.. tapi sukar buat aku untuk meluahkan kasih sayang & cinta aku kepada mereka.. cukuplah aku meluahkan dengan titisan air mata.. ketika mereka dilukai.. cukuplah pandangan mata.. menunjukkan betapa aku mencintai dan amat menyayangi mereka...

tapi lain pulak kisahnya bila cinta kepada seseorang insan.. manusia.. lelaki cinta pada perempuan.. dan perempuan cinta pada lelaki.. cinta itu tidak akan dapat disampaikan.. SEHINGGALAH IA DILAFAZKAN....

*ingat lagi tak dengan  "LOVE IS CINTA"... lakonan Acha Septriasa & Irwansyah... 


kesimpulannya, wa tabik spring lah.. pada mamat-mamat... minah-minah.. yang mane bila dia sukakan seseorang.. dia terus cakap.. SAYA SUKA AWAK.. SAYA CINTA AWAK.. I LOVE.. SARANGHE.. ASHITERU.. T'AMOR... banyak plak bahasa yang keluar.. heheheh.. lawaklah awak nie..


tapi aku percaya pada satu benda.. JIKA BENAR DIA MILIKKU.. DIA JODOHKU.. lambat atau cepat.. kami pasti diketemukan.. INSYALLAH.. 

#ILOVEU
#FOREVER

No comments:

Post a Comment