Wednesday 13 December 2017

Pinjamkan Hatiku (2017) Review



Bila dengar je lagu ni... hati aku rasa dirobek2. Korang bayangkanlah orang yang korang cinta, tiba2 menghidap 1 penyakit. Penyakit itu pulak, memang tak ada peluang untuk sembuh. ye la, of course apabila korang cintakan seseorang itu, korang mesti dah impikan macam2 dengan dia. Nak mendirikan rumah tangga dengan dia, nak ada anak dengan dia, dan nak sehidup semati dengan dia.

Dah la pulak korang jugak ada penyakit, penyakit yang masih belum sembuh. Penyakit yang masih menanti seorang penderma. wah hebat sungguh filem ni. Macam cerita india pulak.

Dah tu bila korang ada orang yang korang cinta, mak ayah korang nak korang kahwin plak dengan orang lain. Wah.. Wah.. banyak betul konflik. macam cerita hindustan pun ada , macam cerita korea pun ada.
Tempat yang diorang berlakon pun tak kurang hebatnya. Maaf bukan nak kutuk, aku cakap benda yang benar. Apabila Malaysia dijadikan tempat sebuah filem mahupun drama. Bila ditonton Malaysia nampak buruk, tak seperti Filem atau Drama Orang Puteh, hindustan atau korea. Tempat yang diorang berlakon itu nampak sangat cantik. n aku selalu impikan nak pergi melawat tempat itu. tapi aku tak tau la mana silapnya, mungkin peralatan yang digunakan atau apa, yang membuatkan Malaysia tak cantik di kaca layar filem atau drama.

Thank you Rotikaya for this picture

Tapi di dalam Filem Pinjamkan Hatiku ini, wow.. DAEBAK... !!!! Tempatnya sangat cantik, sampai aku tertunggu hingga akhir filem ni, untuk sekadar mengetahui di mana lokasi filem ini. n amat aku tak sangka, filem ini dilakonkan di Tasik Chini, Sungai lembing dan banyak lagi. Dekat PAHANG beb.. Cayalah..

Kali ni teknologi yang digunakan memang benar2 dapat memaparkan kecantikan Negeri PAHANG.. which is MALAYSIA. Good luck to sumer yang menjayakan filem ni. Kagum betul aku.

Okay, sambung balik review tadi. Korang ada penyakit, orang yang korang cinta ada penyakit, mak ayah korang plak nak korang kawen dengan orang lain. Orang lain itu bukan sembarangan orang tau. Orang berada-ada macam korang jugak, ada pekerjaan yang stabil, family korang pun suka dia. N yang paling penting, dia banyak membantu korang di kala korang menghidap penyakit tu sampai korang berada dalam keaddan sihat n stabil macam sekarang ni.

Yang paling tak dapat korang nak tolak adalah, jasa mak ayah korang yang menjaga, mendidik n berada 24 hour dengan korang itu. Tak kan la korang nak menderhaka. jika derhaka, tak cium bau syurga beb. Memang la cintakan laki tu, tapi kena la jugak fikir orang2 yang dah banyak berkorban untuk korang.

Kita tak kan selamanya bahagia jika kita sering menyakiti hati orang lain. Percayalah.

Tapi kalau nak tau ending dia, korang kenalah pergi menonto dekat pawagam,k

Sokonglah industri perfileman kita, Malaysia. (1 MALAYSIA)

Lupa nak habaq ngan korang, masa aku g pawagam itu, keadaan dalam pawagam boleh tahan hiruk pikuk sebab diorang ketawa bila pelakon dalam filem buat lawak, mereka menangis bila pelakon sedih n menangis, tapi paling aku tak lupa, diaorang boleh ketawakan pelakon sebab, diorang menangis sampai hingus meleleh.

aku okay je, sebab itu membuktikan watak tersebut menghayati watak mereka dengan mendalam. tak kan nak pura2.. bila hingus keluar tahan n mintak tisu dekat director. Apa kes..

Apa2 pun GOOD LUCK kepada semua yang menjayakan filem ni. Especially Director dia, Osman Ali dan barisan pelakon hebatnya iaitu Ayda Jebat, Shaheizy Sam, Farid Kamil, Lia Natalia, Normah Damanhuri, Naza Manas dan Azizah Mahzan.


No comments:

Post a Comment