Friday 15 December 2017

THE LAW OF THE JUNGLE : MY FAVOURITE REALITY SHOW


If other people people ask me, what kind of variety show i like. The answer is THE LAW OF THE JUNGLE.. hihihihihi..

Maaf la, speaking sikit petang-petang ni. Memang aku peminat fanatik THE LAW OF THE JUNGLE. Serius aku cakap, aku memang tak miss la, sampai sekarang pun. The latest episode memang dalam genggaman aku la. The only reality show yang boleh buat aku ketawa sorang-sorang, menangis sorang-sorang. Bukan la apa, aku tau, jika kita tengok movie atau drama pun ada jugak yang mampu membuatkan kita tersenyum, menangis. Tapi dalam masa yang sama, ada jugak scene yang membuatkan kita bosan, atau watak yang buat kita benci.

Tapi realiti show THE LAW OF THE JUNGLE ni langsung tak buat aku bosan, aku akan fokus 300%... hihihihi.. Jangan marah yer... i'm serious, please believe me. Jika tak caya, 1 masa kita tengok THE LAW OF THE JUNGLE sama2,k...

Okay, mesti korang tertanya2 kenapa aku tiba2 story tentang THE LAW OF THE JUNGLE. Actually aku nak story tentang realiti show ni sebab. Beberapa bulan yang lalu, Kim Byung Man, which is ketua dalam program ni, which is orang paling berkebolehan. Berkebolehan yang aku maksudkan adalah dia memang boleh hidup dalam hutan, dia boleh hidupkan api tanpa menggunakan lighter, orang yang boleh terjun ke dalam laut, menangkap ikan menggunakan tangan, pandai membuat rumah menggunakan alam semulajadi, pokok-pokok dijadikan tiang, daun dijadikan atap. Hebatkan.

Kalau la aku tiba-tiba tersesat di dalam hutan, aku rasa aku boleh hidup n Insyallah tak mati.. hihihihi..Sampai gitu sekalikan aku percaya kat dia. Bukan apa, bagi aku dia memang seorang yang hebat. Dia memang sangat2 berkebolehan. Di dalam hidupan sebenar dia mempunyai lesen untuk diving, paragliding, skydiving n bermacam2 lagi yang mungkin aku sendiri pun tak tahu. Aku boleh katakan aku anggap dia sebagai Idola.

Mest korang kata, gila ke apa aku ni.. jadikan orang korea sebagai Idola. Actually apa yang membuatkan aku Respect dia, sebab dia berjaya membuat sesuatu yang luar dari kemampuan dia, berani mencuba benda baru, dia jugak sering berfikiran positif, n mementingkan orang lain sebelum dirinya. Itu yang membuatkan aku respek dia. Caya tak???hihihi

Tapi korang tahu tak, baru2 nia dia terlibat dalam 1 kemalangan semasa membuat latihan sky diving. Ceritanya macam ni, dia nak masuk 1 pertandingan sky diving yang melibatkan 4 orang dalam 1 pasukan. Ahli yang 3 orang lagi tu, mempunyai berat badan yang lebih dari Kim Byung Man. Oleh itu, dia terpaksa menambah bebanan ke dalam bag dia, bagi menstabilkan keadaan semasa membuat terjunan nanti. Tapi oleh kerana bebanan yang terpaksa dipikul beliau, semasa beliau ingin terjun ke tanah, dia tidak mampu mengimbangkan badan, dan dia tersasar. Hingga membuatkan dia tercedera.

Dia terpaksa menarik diri dari program The Law Of The Jungle selama beberapa bulan. Tapi beliau memang seorang yang sangat cekal. Di sini saya nak bagi 1 contoh,k.. Doktor kata beliau nak sembuh kena ambil masa contohnya 6 bulan, itu adalah jangkaan Doktor. Tapi melihatkan kepada kecekalan beliau, beliau mampu sembuh dalam 4 atau 5 bulan sahaja. Hebatkan. Beliau memang sangat cekal.

Apabila melihat keadaan dia terjatuh tu, aku sendiri pun mengalirkan air mata. Sakitnya. Ketika di hospital, Walapun dalam keadaan sakit, dia tetap berjalan ke sana ke mari, sambil itu dia jugak berlatih pelbagai ikatan. Apabila doktor benarkan dia pulang ke rumah dan sebelum dia menyertai The Law Of The Jungle semula, dia tidak habis2 berlatih itu ini, pergi ke gym untuk membina otot, menjaga makan.

Aku dapat lihat, apabila dia kembali semula ke dalam The Law Of The Jungle, dia nampak sedikit berisi, tapi berisi dengan penuh otot.Hebatkan. Cekal sungguh dia, tidak pernah putus dengan harapan dan tak pernah lupa akan betapa rindunya dia kepada hutan. Bunyi-bunyian binatang di dalam hutang, angin yang bertiup, Pokok2..

Aku faham sangat, apabila dia kata, dia rindu kepada hutan. Sebab aku juga merindui kemunculannya di dalam The Law Of The Jungle.  Bosan kerna hanya ada artis lain, tapi bukan Kim Byung Man.

Namun demikian, sangat beruntung kerna adanya Kangnam. Dia buat aku terlupa kepada Kim Byung Man sekejap. Maaf ya.. hihihi..

https://www.soompi.com/2017/07/20/kim-byung-man-sustains-spinal-injury-skydiving-sm-cc-sbs-release-statements/
https://www.soompi.com/2017/07/31/kim-byung-man-updates-fans-recovery-skydiving-accident/

No comments:

Post a Comment